W 2016 roku przeprowadziliśmy rebranding marki Zortrax, zmieniając zarówno
jej szatę graficzną, jak i sposób komunikacji z odbiorcą. Całościowo działania te
pozwoliły nam wyróżnić markę spośród konkurencji i podkreślić wizerunek lidera.
Rebranding Zortrax był pierwszym tak śmiałym przedstawieniem produktu
z segmentu technologii druku przestrzennego, przybliżające markę
do stylistyki, z której korzystają produkty o najwyższej klasy designie.
peppermint
KATEGORIA: ATL , BTL , DIGITAL
Rebranding Zortrax
Od strony wizualnej nową komunikację Zortraxa buduje czerń,
która odwołuje się do profesjonalizmu i pewnego wyrafinowania, związanego
z designerskimi urządzeniami. Koniecznym dodatkiem, kropką nad i, stała się magenta,
czyli ostry odcień różu, który nawiązuje do bezkompromisowości, konkurencyjności,
ale też odwagi, ponieważ to kolor, który rzadko łączy się z technologią.
Zdecydowany charakter marki i to, że rzuca bezkompromisowe wyzwania,
został zawarty przede wszystkim w nagłówkach. Przez rozmiar i rozmieszczenie
stały się wyznacznikiem tonu grafiki, zaś copy – równie śmiałe, odwołujące się
do popkulturowych fraz – to dopełniło. Nowa komunikacja podkreśliła
odwagę i pewność Zortraxa.
Na czarnych tłach często umieszczamy
proste rysunki, które mogą zarówno
odciążyć czerń, jak i stać się głównym
elementem grafiki. Charakterem z kolei
nawiązują do technicznych elementów
związanych z technologią druku 3D.
Nowa komunikacja dała nam również duże pole do narracji o samym urządzeniu
– niepozorny, czarny sześcian, który potrafi stworzyć przedmioty o najróżniejszych
kształtach. To właśnie oddają bryły i poligony, nawiązując do trójwymiarowości
przedmiotów, ale też wzbogacając obrazy i pobudzając wyobraźnię.